مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 20 مهر 1402 ساعت 09:252023-10-12اقتصادي

برداشت زیتون روغنی در گیلان آغاز شد


مدیر امورباغبانی سازمان جهاد کشاورزی گیلان با اشاره به آغاز برداشت زیتون در باغات گیلان گفت: پیش بینی شده باغداران گیلانی امسال 16 هزارتن زیتون برداشت کنند که 40 درصد آن زیتون روغنی است.

-  به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از رشت، منوچهر پارسافر مدیر امورباغبانی سازمان جهاد کشاورزی گیلان در گفت وگو با سیمای مرکز گیلان با اشاره به آغازبرداشت زیتون روغنی در رودبار اظهار کرد: 22 هزارباغدار گیلانی از اواخر خرداد ماه تا کنون 9 هزار و 600 تن زیتون سبز به ارزش 576 میلیارد تومان برداشت کرده اند.

وی با بیان اینکه همزمان با برداشت زیتون روغنی، روغن کشی از این محصول هم در رودبارآغاز شده افزود: رودبار 10 کارخانه روغن کشی با ظرفیت 24 هزارتن و 100 واحد بسته بندی سنتی، مدرن و نیمه مدرن با ظرفیت 12 هزار تن دارد.

وی با اشاره به اینکه 12 درصد ازباغ های زیتون کشور در رودبار قراردارد گفت: از 8 هزار و 946 هکتار باغ بارور زیتون استان پیش بینی شده امسال 60 درصد کنسروی و 40 درصد روغنی برداشت شود.

مدیرامورباغبانی سازمان جهاد کشاورزی گیلان با بیا ن اینکه زیتون تازه پای درخت بسته به کیفیت محصول 60 هزار تومان است گفت: برداشت زیتون تا پایان آذرماه دررودبار ادامه خواهد داشت.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

برداشت زیتون روغنی در گیلان آغاز شد

برداشت زیتون روغنی در گیلان آغاز شد