مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 17 مهر 1402 ساعت 10:302023-10-09سياسي

مرندی: تصورمان این بود که توافق قریب الوقوع است؛ آمریکا تعلل کرد


سید محمد مرندی، تحلیلگر مسائل آمریکای شمالی گفت: تصورمان این بود که توافق قریب الوقوع است، ولی آمریکایی ها به خاطر نزدیک بودن انتخابات میان دوره ای تعلل کردند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازجماران؛ روزنامه صبح نو نوشت: بررسی روند دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران در دو سال گذشته، نشان از اتخاذ تصمیم مقامات تهران برای مقابله با تئوری انزوای ایران توسط غربی ها دارد.

عضویت ایران در اجلاس های بین المللی، تفاهم و توافق تاکتیکی با عربستان، تعامل با همسایه هایی مثل تاجیکستان و ترکمنستان، تبادل زندانیان با آمریکا و آزادسازی اموال بلوکه شده ایران، چکیده ای از رویکرد دیپلماتیک ایران در دو سال گذشته است.

در حال حاضر پس از کنش های دستگاه سیاست خارجی ایران، گمانه زنی ها برای ازسرگیری مذاکرات برای دستیابی به یک توافق در زمینه هسته ای بین ایران و غرب، افزایش یافته است.

برخی از کارشناسان چنین مطرح می کنند که ایران از مبادی مختلف با طرف غربی در ارتباط است و مذاکراتی مستقیم و غیرمستقیم هم بین ایران و آمریکا در جریان است.

همه این دلایل منجر شده کریدوری رسانه ای برای تبادل پالس های دو طرف ایجاد شود.

آنچه که می خوانید، حاصل گفت وگو با سید محمد مرندی، تحلیلگر مسائل آمریکای شمالی در خصوص فضای دیپلماتیک ایران در دو سال گذشته است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مرندی: تصورمان این بود که توافق قریب الوقوع است؛ آمریکا تعلل کرد

مرندی: تصورمان این بود که توافق قریب الوقوع است؛ آمریکا تعلل کرد