مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 13 مهر 1402 ساعت 20:552023-10-05اقتصادي

بیش از 400 هکتار از اراضی « دهلران » تحت کشت گیاه سورگوم است


سرپرست اداره جهاد کشاورزی شهرستان دهلران گفت: در سال زراعی جاری بیش از 400 هکتار از اراضی شهرستان دهلران تحت کشت گیاه سورگوم قرار گرفته است.

- یوسفی سرپرست اداره جهاد کشاورزی شهرستان دهلران، شامگاه پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در ایلام گفت: در سال زراعی جاری بیش از 400 هکتار از اراضی شهرستان دهلران تحت کشت گیاه سورگوم که آب کمتری مصرف می کند، قرار گرفته است.

وی افزود: سورگوم یا ذرت خوشه ای با توجه به سیستم ریشه ای افشان بسیار وسیع، قدرت بالای نفوذ در خاک و همچنین جذب بالای رطوبت، نسبت به ذرت 30 تا 40 درصد مصرف آب کمتری داشته که همین مسئله باعث می شود به یکی از اولویت های اصلی در الگوی کشت تابستانه و توسعه پایدار تبدیل شود.

سرپرست جهاد کشاورزی دهلران گفت: در سال زراعی گذشته 65 هکتار از اراضی زراعی شهرستان به کشت محصول سورگوم اختصاص داشت، افزایش این سطح به 410 هکتار در سال زراعی جاری را نشانه آگاهی کشاورزان و پتانسیل بالای منطقه جهت توسعه این محصول دانست و ابراز امیدواری کرد که با توجه به عملکرد معادل 2 برابر ذرت و همچنین مقاومت و کیفیت بالای این محصول بتوان از آن به عنوان یک محصول با صرفه اقتصادی بالا در جیره غذایی دام بهره گرفت.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بیش از 400 هکتار از اراضی « دهلران » تحت کشت گیاه سورگوم است

بیش از 400 هکتار از اراضی « دهلران » تحت کشت گیاه سورگوم است