مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 10 مهر 1402 ساعت 21:502023-10-02اقتصادي

اقتصاد مشهد بر پایه حضور زائر و گردشگر است


عضو گروه پژوهشی مدیریت و برنامه ریزی گردشگری پژوهشکده گردشگری جهاددانشگاهی خراسان رضوی گفت: اقتصاد شهر مشهد یک اقتصاد خدماتی و بر پایه حضور زائر و گردشگر است.

- ایسنا/خراسان رضوی عضو گروه پژوهشی مدیریت و برنامه ریزی گردشگری پژوهشکده گردشگری جهاددانشگاهی خراسان رضوی گفت: اقتصاد شهر مشهد یک اقتصاد خدماتی و بر پایه حضور زائر و گردشگر است.

رضا رضوانی امروز، 10 مهرماه، در نشست علمی تخصصی توسعه مسیر مبنای گردشگری که در محل پژوهشکده گردشگری جهاد دانشگاهی خراسان رضوی برگزار شد، اظهار کرد: مشهد یک شهر مقصدی و کانون گردشگری مذهبی است.

وی با اشاره به اینکه حدود 13 میلیون نفر با وسایل نقلیه شخصی و 4 میلیون نفر نیز با اتوبوس و وسایل نقلیه عمومی به مشهد سفر می کنند، ادامه داد: 3 کریدور اصلی منتهی به مشهد مسیرهای سبزوار-نیشابور- مشهد، مسیر بجنورد- قوچان- مشهد و مسیر فردوس- بجستان- تربت حیدریه- مشهد است.

رضوانی با اشاره به حضور سالانه بیش از 20 میلیون زائر در مشهد، گفت: اقتصاد شهر مشهد یک اقتصاد خدماتی و بر پایه حضور زائر و گردشگر است.

وی اضافه کرد: عمده زائران خارجی در مشهد عرب و از کشورهای حوزه خلیج فارس و یا عمدتا عراقی هستند، این در حالی است که مسیر اصلی زائران اروپایی در کشور شهرهای اصفهان و شیراز است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اقتصاد مشهد بر پایه حضور زائر و گردشگر است

اقتصاد مشهد بر پایه حضور زائر و گردشگر است