مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 4 مهر 1402 ساعت 11:502023-09-26اقتصادي

برداشت گوجه فرنگی از 198 هکتار در بروجرد


مدیر جهاد کشاورزی بروجرد از آغاز برداشت گوجه فرنگی از سطح 198 هکتار از اراضی زیر کشت این محصول در شهرستان خبر داد.

- ایسنا/لرستان مدیر جهاد کشاورزی بروجرد از آغاز برداشت گوجه فرنگی از سطح 198 هکتار از اراضی زیر کشت این محصول در شهرستان خبر داد.

جواد گودرزی در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: عملیات برداشت گوجه فرنگی از سطح 198 هکتار بروجرد آغاز شده که عملکرد تولید 60 تن در هکتار است.

وی تصریح کرد: در راستای تولید محصول سالم و کاهش مصرف سموم شیمیایی اولین مرحله مبارزه بیولوژیک با آفت پروانه مینوز گوجه فرنگی در بروجرد انجام شده است.

مدیر جهاد کشاورزی بروجرد خاطرنشان کرد: مبارزه بیولوژیکی هم با زنبور براکون در سطح 80 درصد معادل 1200 هکتار انجام شده است.

گودرزی اضافه کرد: با رهاسازی زنبور براکن در سطح مزارع گوجه فرنگی توسط جهاد کشاورزی شهرستان تحت نظارت رییس اداره بهبود تولیدات گیاهی به صورت رایگان انجام شد.

وی بیان کرد: در روش کنترل بیولوژیک آفات علاوه بر اینکه با این افت به صورت غیر شیمیایی مبارزه صورت می گیرد و محصول سالم تری تولید می شود در کاهش هزینه های کشاورزان در مبارزه با آفت بسیار صرفه جویی شده است.

مدیر جهاد کشاورزی بروجرد ادامه داد: این آفت در صورت کنترل نشدن تولید محصول را در هر هکتار بین 50 تا 100 درصد کاهش می دهد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

برداشت گوجه فرنگی از 198 هکتار در بروجرد

برداشت گوجه فرنگی از 198 هکتار در بروجرد