مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 15 مهر 1402 ساعت 14:302023-10-07سياسي

بازی های بومی گستج فردوس در تقویم رویدادهای گردشگری کشور به ثبت رسید


مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان جنوبی از ثبت جشنواره بازیهای بومی و محلی روستای گستج در تقویم رویدادهای گردشگری کشور خبر داد.

- ایسنا/خراسان جنوبی مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان جنوبی از ثبت جشنواره بازیهای بومی و محلی روستای گستج در تقویم رویدادهای گردشگری کشور خبر داد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، هادی شاهوردی، امروز شنبه 15 مهر به رسانه های گروهی گفت: بیش از یک دهه است که جشنواره بازی های بومی و محلی در بازه زمانی یک تا 4 فروردین ماه به منظور معرفی توانمندی های شهرستان و به ویژه شناساندن آداب و رسوم روستاها به همت مردم، شورای اسلامی روستا، دهیاری و اهالی خونگرم روستای گستج برگزار می شود و در سال های اخیر توانسته است علاوه بر شهرهای اطراف توجه گردشگران را به خود جلب کند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان جنوبی افزود: 14 بازی از 24 بازی محلی این روستا در 10 سال گذشته احیا شده است و این بازی ها در دو بخش آقایان و بانوان در دو مکان مجزا برگزار می شود که بر پایه هوش و سرعت عمل است و معمولا به وسیله خاصی نیاز ندارد.

شاهوردی اظهار کرد: بازی ها بعد از پرس و جو از افراد سالمند روستا و تحت نظارت و با شرکت آنان اجرا می شده و می شود و بازی ها در گذشته به دلیل مشغله کشاورزی مردم اکثرا در ایام عید انجا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بازی های بومی گستج فردوس در تقویم رویدادهای گردشگری کشور به ثبت رسید

بازی های بومی گستج فردوس در تقویم رویدادهای گردشگری کشور به ثبت رسید