مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 22 مهر 1402 ساعت 13:152023-10-14سياسي

خطر قنات های خشک زیر شهر کرج!


رییس مرکز پژوهش و مطالعات راهبردی شورای شهر کرج با بیان اینکه طی دهه های گذشته قنات هایی در شهر کرج فعال بوده است؛ گفت: بدون شک قنات هایی که امروز آب در آنها جریان ندارد، - ایسنا/البرز رییس مرکز پژوهش و مطالعات راهبردی شورای شهر کرج با بیان اینکه طی دهه های گذشته قنات هایی در شهر کرج فعال بوده است؛ گفت: بدون شک قنات هایی که امروز آب در آنها جریان ندارد، خطری جدی برای وقوع فرونشست در سال های بعدی محسوب می شوند.

محمد اسدیان در گفت وگو با ایسنا با اشاره به این که خطر فرونشست زمین در کرج را باید جدی گرفت، اظهار کرد: طی چند دهه گذشته بیش از 40 درصد از ذخایر منابع آب های زیرزمینی کرج استحصال شده که همین خطر فرونشست زمین را چند برابر کرده است.

وی خاطر نشان کرد: وقتی از منابع آب های زیرزمینی بیش از حد استفاده شود، مسیر حرکت قبلی آب خالی شده و فشاری که به این فضاهای خالی بر اثر گذشت زمان، ساخت و ساز، تردد خودروها و .

می آید باعث فرونشست می شود.

وی با اشاره به اینکه متاسفانه تا کنون مطالعات جامعی برای شناسایی نقاطی که با خطر فرونشست زمین مواجه هستند انجام نشده، افزود: واقعیت این است مدیریت پیش از بحران در کشور ما معنای چندانی ندارد و به اهمیت پیشگیری و جلوگیری از وقوع حوادث توجه چندانی نمی شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خطر قنات های خشک زیر شهر کرج!

خطر قنات های خشک زیر شهر کرج!