مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 20 مهر 1402 ساعت 11:452023-10-12سياسي

دهقان: شکایت ایران از آمریکا احتمالا سال آینده به نتیجه می رسد


معاون حقوقی رییس جمهور درباره پرونده شکایت ایران از آمریکا گفت: اسناد نقض معاهده مودت را تحویل دیوان دادیم و در حال بررسی موضوع هستند.

شاید تا آخر سال 1403 این پرونده به نتیجه برسد البته باید در نظر داشت این مساله در دست ما نیست، - محمد دهقان معاون حقوقی رییس جمهور در گفت وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، در مورد وضعیت پرونده های ایران در دادگاه های بین المللی گفت: در دیوان بین المللی دادگستری سه پرونده داریم؛ پرونده اول مربوط به تحریم می شود؛ در همین راستا ده جلد اسناد نقض معاهده مودت را که توسط آمریکایی ها انجام شده که تحویل دیوان دادیم و در حال بررسی موضوع هستند.

شاید تا آخر سال 1403 این پرونده به نتیجه برسد البته باید در نظر داشت این مساله در دست ما نیست، و صرفا یک تخمین به حساب می آید.

عهدنامه مودت ایران و آمریکا پیش از انقلاب بین دو کشور امضا شده در این عهدنامه بندهایی وجود دارد که تحریم های آمریکا علیه مردم ایران نقض این بندها و عهدنامه نیز محسوب می شود.

دهقان درباره پرونده های دیگر هم افزود: پرونده دیگر ما شکایت از کانادا و راجع به نقض مصونیت ایران توسط کاناداست که در ابتدایِ راه آن هستیم، باید وکلایمان را مشخص کنیم و منتظر تقاضای دبیرخانه دیوان بین المللی دادگستری هستیم تا این پرونده به جریان بیفتد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دهقان: شکایت ایران از آمریکا احتمالا سال آینده به نتیجه می رسد

دهقان: شکایت ایران از آمریکا احتمالا سال آینده به نتیجه می رسد