مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 15 مهر 1402 ساعت 08:052023-10-07پزشكي

سن سکته مغزی در ایران 10 سال پایین تر از میانگین جهانی است


با بررسی و مطالعات انجام شده، سن سکته مغزی در کشور، 10 سال از میانگین جهانی پایین تر است، یعنی سکته مغزی در کشور ما در سنین جوان تر اتفاق می افتد و فقط مربوط به سنین کهنسالی نیست.

- ایسنا/البرز یک متخصص مغز و اعصاب گفت: با بررسی و مطالعات انجام شده، سن سکته مغزی در کشور، 10 سال از میانگین جهانی پایین تر است، یعنی سکته مغزی در کشور ما در سنین جوان تر اتفاق می افتد و فقط مربوط به سنین کهنسالی نیست.

دکتر شبنم سهیل نادر در گفت و گو با ایسنا افزود: سکته مغزی اختلال عملکرد قسمتی از مغز است که در اثر انسداد یا پارگی عروق مغزی و اختلال در خون رسانی آن اتفاق می افتد و بسته به اینکه کجای مغز درگیر شود، علائم آن می تواند مختلف باشد.

وی ضعف در یک نیمه بدن، ضعف دست و پا در یک سمت از بدن، اختلال تکلم، سرگیجه، اختلال بلع، اختلال تعادل و حتی کاهش هوشیاری و در بعضی مواقع تشنج را از علائم سکته مغزی عنوان کرد و گفت: معمولا این علائم به صورت تکی نیست و ممکن است بیش از یک علامت در اثر سکته مغزی ایجاد شود.

سکته مغزی عارضه ای است که به صورت ناگهانی رخ می دهد و علائم آن ظرف چند دقیقه تا چند ساعت ایجاد می شود.

وی ادامه داد: نکته قابل توجه در مورد سکته مغزی این است که طی بررسی ها و مطالعاتی که در کشور ما انجام شده، متاسفانه میانگین سنی بروز سکته مغزی به دلایل م


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سن سکته مغزی در ایران 10 سال پایین تر از میانگین جهانی است

سن سکته مغزی در ایران 10 سال پایین تر از میانگین جهانی است