مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 27 مهر 1402 ساعت 13:252023-10-19اقتصادي

شهرک کارگاهی زرشک نیاز بهره برداران خراسان جنوبی


معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی گفت: در استان کارگاه یا بازارگاهی برای محصول زرشک نداریم.

- ایسنا/خراسان جنوبی معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی گفت: در استان کارگاه یا بازارگاهی برای محصول زرشک نداریم.

جواد اشرفی، صبح امروز پنج شنبه، 27 مهر ماه در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: خراسان جنوبی از سال 82 یک استان مستقل شده ولی وضعیت بازار زرشک آن تغییر نکرده و همچنان مصلای مشهد محل تجمیع بار است.

وی با اشاره به اینکه کارگاه یا بازار گاهی برای محصول زرشک در استان وجود ندارد که در این زمینه باید برنامه ریزی کرد، گفت: باید به این منظور در خراسان جنوبی شهرک یا مجموعه ای فراهم کنیم تا محل فروش، محل داد و ستد و فرآوری باشد و در این رابطه زمین هایی هم پیشنهاد شده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی با اشاره به جشنواره ملی زرشک تاکید کرد: در بخش اول جشنواره جهاد کشاورزی از تغییر رفتارها و اتفاقات خوب در یک سال گذشته گزارش خواهد داد و علاوه بر این به طور حتم فعالان حوزه صنعت غذایی سعی می کنند جشنواره های غذایی مبتنی بر زرشک داشته باشند.

اشرفی ادامه داد: هر چه قدر این جشنواره در سطح ملی مطرح و نگاه های ملی به آن جذب شود راه صنعتی شدن بسیاری از فرایندهای سنتی هموار خواهد شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شهرک کارگاهی زرشک نیاز بهره برداران خراسان جنوبی

شهرک کارگاهی زرشک نیاز بهره برداران خراسان جنوبی