مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 9 مهر 1402 ساعت 11:352023-10-01پزشكي

کشنده ترین بیماری ویروسی را بشناسید


مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی گفت: هاری یکی از خطرناکترین و کشنده ترین بیماریهای ویروسی است که در اکثر پستانداران از جمله سگ و گربه مشاهده می شود که مهمترین راه انتقال هاری به انسان، - ایسنا/خراسان جنوبی مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی گفت: هاری یکی از خطرناکترین و کشنده ترین بیماریهای ویروسی است که در اکثر پستانداران از جمله سگ و گربه مشاهده می شود که مهمترین راه انتقال هاری به انسان، گاز گرفته شدن توسط حیوان هار است.

محمدعلی بخشی در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: دامپزشکی از جمله نهادهایی است که همواره در راستای مهار بیماری هاری در تلاش بوده و سعی درافزایش آگاهی افراد جامعه درمورد این بیماری دارد.

وی بیان کرد: بیماری هاری در راس بیماری های عفونی و ویروسی قرار دارد چراکه علی رغم پیشرفت های بزرگ در علوم پزشکی هنوز درمانی برای آن یافت نشده و در صورت ابتلای انسان به بیماری هاری متاسفانه، صد درصد موارد منجر به مرگ می شود.

مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی با اشاره به اهمیت مشارکت، همکاری و هماهنگی بین بخشی در تحقق اهداف برنامه راهبردی جهانی پیش گیری و کنترل هاری که از سوی سازمان جهانی بهداشت، سازمان جهانی بهداشت حیوانات و سازمان خوارو بار و کشاورزی ملل متحد تدوین شده، گفت: بر این اساس، هدف جهانی حذف بیماری هاری انسانی ناشی از گزش


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کشنده ترین بیماری ویروسی را بشناسید

کشنده ترین بیماری ویروسی را بشناسید