مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 20 مهر 1402 ساعت 18:402023-10-12بين الملل

اعتراف سیا برای نخستین بار: کودتای 28 مرداد غیردموکراتیک بود


آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) برای اولین بار در پادکستی در حین صحبت در خصوص عملیات این آژانس برای فراری دادن 6 دیپلمات آمریکایی از ایران در سال 1358 به طور رسمی اعتراف کرد که کودتای 28 مرداد 1332 که منجر به برکناری دولت «محمد مصدق» نخست وزیر وقت ایران شد، - اعتراف سیا برای نخستین بار: کودتای 28 مرداد غیردموکراتیک بود آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) برای اولین بار در پادکستی در حین صحبت در خصوص عملیات این آژانس برای فراری دادن 6 دیپلمات آمریکایی از ایران در سال 1358 به طور رسمی اعتراف کرد که کودتای 28 مرداد 1332 که منجر به برکناری دولت محمد مصدق نخست وزیر وقت ایران شد، دموکراتیک نبود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، مقامات آمریکایی پیش تر نیز اظهارات مشابهی را در خصوص این کودتای تحت حمایت ایالات متحده مطرح کرده بودند اما حال سیا پس از 70 سال این مسئله را به طور رسمی اعلام کرده است.

سیا در بیانیه ای در پاسخ به سوال آسوشیتدپرس در این زمینه گفت: سران سیا متعهد هستند که تا جای ممکن با عموم مردم روراست باشند.

این پادکست بخشی از این تلاش است و اگر ما بخواهیم این داستان فوق العاده را تعریف کنیم، مشخص بودن شرایط تاریخی پیرامون این رویدادها و نقش سیا در آن ها مهم است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اعتراف سیا برای نخستین بار: کودتای 28 مرداد غیردموکراتیک بود

اعتراف سیا برای نخستین بار: کودتای 28 مرداد غیردموکراتیک بود