مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 29 مهر 1402 ساعت 15:502023-10-21اقتصادي

مونتاژ «نخ جراحی»، با «ارز دولتی»!


کافی است به سامانه سازمان غذا و دارو سری بزنیم تا دریابیم میزان ارز دریافتی کل شرکت های تولیدی نخ جراحی از سال 1397 تا امروز کمتر از 25 میلیون دلار بوده است.

- برای مونتاژ کالایی که به نظر می رسد واردات آن مقرون به صرفه تر است، ارز دولتی تخصیص داده می شود؛ کالایی که تقریبا همه کشورهای جهان ترجیح داده اند وارد کننده آن باشند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک ، جایگاه تجهیزات و ملزومات پزشکی در نظام سلامت کشور، هم تراز صنعت دارو و چه بسا در مواردی، بالاتر از دارو باشد.

به طوری که، نیاز بیمارستان ها به تجهیزات و ملزومات مصرفی، خیلی بیشتر از دارو است.

در این بین، برخی تجهیزات و ملزومات هستند که مصرف بالایی در بیمارستان ها دارند و در عین حال، تولید آن ها شاید چندان صرفه اقتصادی نداشته باشد و لاجرم در زمره کالا های وارداتی قرار می گیرند.

نخ و سوزن جراحی را می توان، بارزترین مثال برای مصرف بالای آن در بیمارستان ها دانست، زیرا با توجه به اعمال جراحی که هر روز در سراسر بیمارستان های کشور انجام می شود، نیاز به این محصول نیز اجتناب ناپذیر است.

در همین حال، شاهد واردات و البته تولید نخ جراحی در کشور هستیم و اخیراً، یک شرکت داخلی در نمایشگاه تجهیزات پزشکی از دستگاه تولید نخ جراحی، رونمایی کرده است که با واکنش هایی همراه بوده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مونتاژ «نخ جراحی»، با «ارز دولتی»!

مونتاژ «نخ جراحی»، با «ارز دولتی»!