مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 29 مهر 1402 ساعت 11:552023-10-21بين الملل

ونزوئلا سراغ مشتریان نفتی قدیمی رفت


شرکت نفت دولتی PDVSA ونزوئلا، پس از لغو موقتی تحریم های آمریکا، تماس با مشتریان قدیمی را آغاز کرده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، آمریکا چهارشنبه گذشته اکثر محدودیت ها علیه صنعت نفت ونزوئلا را به مدت شش ماه لغو کرد.

تسهیل گسترده تحریم هایی که آمریکا از سال 2019 در واکنش به نتیجه انتخابات ریاست جمهوری ونزوئلا، وضع کرد، به این کشور آمریکای جنوبی اجازه می دهد تجارت نفت خود را گسترش دهد.

مجوزی که از سوی اداره کنترل دارایی های خارجی وزارت خزانه داری آمریکا صادر شده است، با هدف تشویق ونزوئلا به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری منصفانه در سال آینده بوده است.

اما انتظار نمی رود در نتیجه این معافیت موقتی، تولید نفت ونزوئلا به میزان قابل توجهی افزایش پیدا کند یا صادرات این کشور افزایش چشمگیری داشته باشد.

به گفته منابع آگاه، واحد بازرگانی PDVSA، بسیاری از کارکنان ماهر خود را از دست داده و معامله گران نفتی به دلیل حقوق های پایین، این شرکت را ترک کرده اند.

این سرمایه انسانی از دست رفته، به معنای آن است که مذاکرات جدید ممکن است زمان ببرد یا قراردادهای صادراتی معدودی را در فرصت شش ماهه این مجوز، به همراه داشته باشد.

میانگین تولید نفت در ونزوئلا، 780 هزار بشکه در روز است و تغییر مجوز می تواند با کاهش واسطه هایی که نفت ونزوئلا را با تخفیف به مشتریان آسیای


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ونزوئلا سراغ مشتریان نفتی قدیمی رفت

ونزوئلا سراغ مشتریان نفتی قدیمی رفت