مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 14 مهر 1402 ساعت 11:552023-10-06بين الملل

صدور حکم بازداشت برای خوان گوایدو رهبر مخالفان ونزوئلا


دادستانی کل ونزوئلا از صدور حکم بازداشت برای خوان گوایدو رهبر مخالفان این کشور که هم اکنون به آمریکا گریخته و در آنجا زندگی می کند خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، مقامات ونزوئلایی با صدور یک قرار بازداشت به دنبال دستگیری خوان گوایدو رهبر مخالفان این کشور هستند که پس از ناکامی در ساقط کردن دولت قانونی کاراکاس از ماه آوریل به ایالات متحده گریخته و در آنجا زندگی می کند.

ویلیام ساب دادستان کل ونزوئلا روز پنج شنبه از صدور حکم بازداشت گوایدو به اتهام مدیریت سهل انگارانه داراییهای متعلق به شرکت نفتی دولتی پترولئوس ونزوئلا خبر داده است.

در توضیح اتهامات گوایدو آمده است که او متهم به استفاده از منابع شرکت نفتی پترولئوس از طریق پرداخت هزینه های شخصی برای ثروتمند کردن خود از طریق مجبور کردن این شرکت به مبلغ 19 میلیون دلار است.

ساب همچنین از اینترپل خواسته برای کشورهای عضو در ارتباط با اتهامات خوان گوایدو هشدار قرمز صادر کند تا به اتهامات و جنایات او رسیدگی شود.

گوایدو که از وی به عنوان مهره ایالات متحده آمریکا برای اجرای طرحهای براندازانه واشنگتن در کاراکاس یاد می شود پس از اخراج از کلمبیا در ماه آوریل در سکوت خبری و تک و تنها وارد آمریکا شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

صدور حکم بازداشت برای خوان گوایدو رهبر مخالفان ونزوئلا

صدور حکم بازداشت برای خوان گوایدو رهبر مخالفان ونزوئلا