مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 24 مهر 1402 ساعت 07:352023-10-16اقتصادي

رتبه دوم ایران در کاهش موالید میان کشورهای همسایه


معاون زنان و امور خانواده رییس جمهور گفت: ایران در کاهش موالید در بین کشورهای همسایه رتبه دوم را دارد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از مهر، انسیه خزعلی، معاون زنان و امور خانواده رییس جمهور درباره وضعیت جمعیتی کشور، اظهارداشت: متأسفانه وضعیت جمعیت و حال جمعیتی کشور اصلاً خوب نیست، باروری بسیار پایینی در سطح استان ها وجود دارد و حتی بعضی از استان ها وارد تله جمعیتی شدند.

باروری بسیار پایین ما 16 درصد و باروری پایین 23 درصد و باروری کمتر از حد جانشینی 48 درصد است که روز به روز این آمار پایین تر می آید و فقط 13 درصد بالاتر از سطح جانشینی مسئله باروری را داریم.

وی با اشاره به نقش جمعیت در کنار تکنولوژی و تغییر اقلیم در جابجایی قدرت ها در جهان، افزود: خیلی از کشورها که سیاست کنترل جمعیت را داشتند این سیاست را برداشتند و این نشان دهنده این است که باید به صورت جدی به این مسئله فکر کرد، نیروی جوانی که می تواند سرمایه اصلی یک کشور باشد با سرمایه دیگر قابل مقایسه نیست.

معاون زنان و امور خانواده رییس جمهور گفت: در این خصوص اندیشه اقتصادی جای خود را دارد؛ اما اندیشه فرهنگی بالاتر از اندیشه اقتصادی است که باید برنامه ریزی شود، یکی از مواردی که معمولاً در بحث فرزندآوری ذکر می شود مسئله اقتصادی است؛ اما طبق پژوهش جهاد دانشگاهی به ترتیب اولویت و


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رتبه دوم ایران در کاهش موالید میان کشورهای همسایه

رتبه دوم ایران در کاهش موالید میان کشورهای همسایه