مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 25 مهر 1402 ساعت 00:052023-10-16سياسي

تمرکززدایی در سینما، مسیری برای عدالت فرهنگی


تعداد سینما ها در استان های مختلف به شکلی است که حدود 250 شهر حتی یک سینما هم برای استفاده مردمش ندارند، حالا سازمان سینمایی تلاش دارد تا با تمرکززدایی و ساخت سینما این مشکل را حل کند.

- خبرگزاری فارس ـ گروه سینما: یکی از مظاهر گسترش عدالت فرهنگی در دسترس بودن آموزش و تولید در بخش های مختلف فرهنگی است و سینما به عنوان یکی از مهمترین شاخصه های فرهنگی و هنری همیشه به عنوان معیاری برای بررسی و سنجش وضعیت عدالت فرهنگی در گوشه وکنار کشور مطرح بوده است.

 راهبرد سازمان سینمایی در گذشته به دلایل مختلف مبتنی برتمرکز و توقف منابع در تهران بوده است.

در این دوره، عطف به سیاست های کلان دولت سیزدهم همه تصمیم گیری ها در سازمان سینمایی بر مبنای عدالت فرهنگی و در راستای توزیع منافع و منابع در سطح کلان ملی طراحی شده است.

بسط عدالت فرهنگی و سینمایی، تقویت و گسترش زیرساخت های سینمایی، شناسایی ها و مشکلات سینما، تکریم سینماگران، احیاء، تجهیز، نوسازی و تکمیل طرح های نیمه تمام حتی تعطیل شده، رفع دغدغه ها و مشکلات فعالان این عرصه، شناسایی و جذب منابع بالقوه و بالفعل موجود در استان ها برای هم افزایی و ارتقای نشاط عمومی از طریق سینما در قالب برگزاری جشنواره های منطقه ای و ملی و شب سینماگران هر استان، توجه به افزایش بودجه و منابع تولید آثار، تجهی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تمرکززدایی در سینما، مسیری برای عدالت فرهنگی

تمرکززدایی در سینما، مسیری برای عدالت فرهنگی