مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 24 مهر 1402 ساعت 08:352023-10-16اقتصادي

پیشرفت طرح الگوی کشت در گرو اجرای مکانیزاسیون


رییس اداره مکانیزاسیون سازمان جهاد کشاورزی قم، گفت: ابزار اجرایی شدن سیاست های وزارت جهاد کشاورزی در زمینه الگوی کشت ادوات مکانیزه ای است که در زمین به کار می گیریم، - ایسنا/قم رییس اداره مکانیزاسیون سازمان جهاد کشاورزی قم، گفت: ابزار اجرایی شدن سیاست های وزارت جهاد کشاورزی در زمینه الگوی کشت ادوات مکانیزه ای است که در زمین به کار می گیریم، بنابراین اگر قرار باشد راه را برای کشاورز مشخص کنیم اما ابزاری برای اجرای آن سیاست نداشته باشد عملا به نتیجه مطلوب نمی رسیم.

حسین کوه خضری رییس اداره مکانیزاسیون سازمان جهاد کشاورزی قم در گفت وگو با ایسنا، عنوان کرد: ضریب واقعی مکانیزاسیون درسال 1401به مقدار 2/51 محاسبه و اعلام گشته است که نسبت به مقدار 2/41 مربوط به سال 1400 به میزان 1 دهم درصد افزایش پیدا کرده است.

وی ادامه داد: تکلیف استان در حوزه مکانیزاسیون افزایش 9 صدم درصدی بوده است؛ اما در عملکرد استان قم مقدار 1 دهم درصد ضریب رشد صورت پذیرفته و از تعهدات جلوتر هستیم.

کوه خضری گفت: آمار تراکتورهای فعال سبک و نیمه سبک و سنگین استان قم در سال 1400 برابر با 2 هزار و 57 دستگاه بوده که این تعداد در سال 1401 به میزان 2 هزار و 189 دستگاه رسیده، بنابراین 132 دستگاه تراکتور در طول یکسال به تجهیزات کشاورزی افزوده شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پیشرفت طرح الگوی کشت در گرو اجرای مکانیزاسیون

پیشرفت طرح الگوی کشت در گرو اجرای مکانیزاسیون