مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 5 مهر 1402 ساعت 14:252023-09-27سياسي

جزییاتی بیشتر درباره ماهواره بر نور 3 بخوانید


نور3 که ماهواره ای سنجشی و شناسایی است با سرعت 7/6 کیلومتر بر ثانیه و 500 ثانیه پس از پرتاب در مدار 450 کیلومتری قرار گرفت.

- نور3 که ماهواره ای سنجشی و شناسایی است با سرعت 7/6 کیلومتر بر ثانیه و 500 ثانیه پس از پرتاب در مدار 450 کیلومتری قرار گرفت.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، سومین ماهواره بومی نیروی هوافضای پاسداران انقلاب اسلامی با نام نور 3 همزمان با ایام آغاز امامت حضرت ولی عصر (عجل الله تعالی فرجه) توسط ماهواره بر ترکیبی سه مرحله ای قاصد به فضا پرتاب و با موفقیت در مدار 450 کیلومتری زمین قرار گرفت.

این ماهواره و ماهواره بر هر دو در سازمان تحقیقات سپاه طراحی و ساخته شده است.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی پیش از این نیز ماهواره های نور 1 و نور 2 را توسط ماهوار بر قاصد به فضا پرتاب کرده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، سردار حسین سلامی فرمانده سپاه انقلاب اسلامی با اشاره به پیروزی و موفقیت ارزشمند پرتاب ماهواره بر نور 3 به 450 کیلومتری زمین خاطرنشان کرد که از مجموعه دریافت ها و محصولاتی که این ماهواره از سطح زمین برداشت می کند برای تکمیل نیازمندی های سپاه بهره مند خواهیم شد.

وی با اشاره به تجهیزات تصویربرداری ماهواره بر نور 3 با بیان این که خاطرنشان کرد که این تجهیزات کیفیت و دقت مناسبی دارد و به شکل طبیعی یکی از حلقه های زنجیره نقشه راه ماهواره ای سپاه را کامل م


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جزییاتی بیشتر درباره ماهواره بر نور 3 بخوانید

جزییاتی بیشتر درباره ماهواره بر نور 3 بخوانید