مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 8 مهر 1402 ساعت 22:002023-09-30بين الملل

تنش تازه در بالکان؛ 15 سال پس از اعلام استقلال، چرا هنوز کوزوو ناآرام است؟


15 سال پس از اعلام استقلال کوزوو، هجوم به صومعه ای در شمال این منطقه دوباره توجهات را به گره های بازنشده ای جلب کرده که بخش های صرب نشین کوزوو را درگیر کرده است.

- 15 سال پس از اعلام استقلال کوزوو، هجوم به صومعه ای در شمال این منطقه دوباره توجهات را به گره های بازنشده ای جلب کرده که بخش های صرب نشین کوزوو را درگیر کرده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، خبرگزاری الجزیره در گزارشی به ریشه تحولات اخیر مناقشه کوزوو و صربستان پرداخته و با شرح نقش و خواست هر یک از طرفین نوشته است: استقلال کوزوو با جمعیتی که اکثریت آن را مردم آلبانی تبار تشکیل داده اند، در 17 فوریه 2008 و یک دهه بعد از آغاز شورش ها علیه حاکمیت صربستان روی داد.

پشت تنش ها چیست؟ نیروهای ناتو پس از نزدیک به سه ماه بمباران صربستان در حمایت از شبه نظامیان آلبانیایی، استان کوزوو را در سال 1999 به کنترل درآوردند.

دولت موقت این استان در سال 2008 اعلام استقلال کرد و امروزه مجموعاً حدود 100 کشور در جهان استقلال کوزوو را به عنوان یک کشور مستقل به رسمیت می شناسند.

با این وجود، بلگراد که از حمایت روسیه و چین برخوردار است، در برابر فشار آمریکا و اتحادیه اروپا برای به رسمیت شناختن آن مقاومت کرده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تنش تازه در بالکان؛ 15 سال پس از اعلام استقلال، چرا هنوز کوزوو ناآرام است؟

تنش تازه در بالکان؛ 15 سال پس از اعلام استقلال، چرا هنوز کوزوو ناآرام است؟