مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 19 مهر 1402 ساعت 09:302023-10-11پزشكي

کیفیت زندگی سالمندان در ورزش مستمر است


سالمندان با ورزش و فعالیت کافی می توانند یک زندگی سالم را تجربه کنند، ضمن آنکه ورزش باعث فعال نگه داشتن ذهن و بهبود کیفیت زندگی آنها نیز می شود.

- ایسنا/اصفهان سالمندان با ورزش و فعالیت کافی می توانند یک زندگی سالم را تجربه کنند، ضمن آنکه ورزش باعث فعال نگه داشتن ذهن و بهبود کیفیت زندگی آنها نیز می شود.

بسیاری از شرایط پزشکی سالمندان مثل آلزایمر، بیماری قلبی، دیابت، یبوست، فشار خون بالا، مشکلات استخوانی و چاقی با انجام فعالیت های ورزشی متوسط قابل بهبود است.

سید سعید سکوت نوش آبادی، عضو انجمن فیزیوتراپی ایران گفت: فعالیت بدنی و تحرک کافی مستمر با افزایش انرژی، بهبود خلق و خوی، کاهش سطح استرس و کاهش درد ناشی از عارضه هایی مانند آرتریت باعث بهبود کیفیت زندگی همه افراد جامعه و به ویژه سالمندان می شود.

وی افزود: توده عضلانی، تراکم استخوان و انعطاف پذیری افراد به مرور زمان و با افزایش سن، روند کاهشی پیدا می کند، در حالی که می توان با انجام فعالیت های ورزشی مناسب، اثر این تغییرات بدنی را کاهش داده و یا به تأخیر انداخت.

این عضو انجمن فیزیوتراپی ایران افزود: هر فرد با همه گرفتاری های روزانه، این قدر فرصت دارد که روزی 30 دقیقه ورزش و یا پیاده روی کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کیفیت زندگی سالمندان در ورزش مستمر است

کیفیت زندگی سالمندان در ورزش مستمر است