مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 29 مهر 1402 ساعت 13:002023-10-21اقتصادي

جشنواره پسته در انار


جشنواره پسته اکبری در شهرستان انار استان کرمان با مطالبه ثبت این پسته در فهرست میراث ملی ایران و با هدف جذب گردشگر، برگزار شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، جشنواره پسته اکبری که 25 مهر در شهرستان انار استان کرمان آغاز شده بود، شامگاه جمعه 28 مهر 1402 به کار خود پایان داد.

شهرستان انار در استان کرمان از مراکز اصلی تولید این نوع پسته در ایران است و کشاورزان این منطقه نیز سالانه نزدیک به 20 هزار تُن پسته اکبری تولید می کنند.

بیشترین پسته شهرستان انار به روسیه، آلمان، ترکیه، عراق، امارات و شمار دیگری از کشورها صادر و درصد کمی هم در بازار داخلی عرضه می شود.

محسن صالحی ـ فرماندار شهرستان انار ـ هدف از برگزاری این جشنواره را ثبت ملی پسته اکبری و شناساندن ظرفیت های گردشگری این شهرستان اعلام کرد و افزود: در آینده ای نزدیک نشانه ها و شاخص های گردشگری انار در ورودی این شهرستان نصب می شود.

شهرستان انار دارای ده ها اثر تاریخی است که 24 اثر از میان آن ها تا کنون در فهرست میراث ملی ثبت شده و ارگ ساسانی انار شاخص ترین بنای تاریخی این شهرستان است.

حسین برهانی ـ دبیر جشنواره پسته اکبری انار ـ نیز با اشاره به خاستگاه پسته اکبری در این شهرستان، گفت: تلاش ما این است که با برگزاری جشنواره پسته بتوانیم زیرساخت های گردشگری را ساماندهی و تقویت کنیم تا صنعت گردشگر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جشنواره پسته در انار

جشنواره پسته در انار