مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 24 مهر 1402 ساعت 07:502023-10-16پزشكي

هشدار دانشگاه علوم پزشکی زاهدان نسبت به شیوع بیماری سل


معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: با توجه به همسایگی استان سیستان و بلوچستان با کشورهای افغانستان و پاکستان توجه بیشتر همه هم استانی های عزیز را به بیماری سل می طلبد.

- ایسنا/سیستان و بلوچستان معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: با توجه به همسایگی استان سیستان و بلوچستان با کشورهای افغانستان و پاکستان توجه بیشتر همه هم استانی های عزیز را به بیماری سل می طلبد.

دکتر مهدی زنگنه، در گفت وگو با ایسنا- افزود: درمیان سایر استانهای کشور، سیستان و بلوچستان و گلستان بیشترین میزان بروز و شیوع بیماری سل را در کشور دارا هستند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی زاهدان ادامه داد: در سال1401 میزان بروز موارد جدید انواع سل در حوزه تخت پوشش دانشگاه علوم پزشکی زاهدان 18 نفر در هر صد هزار نفر بوده که بیشتر از 50 درصد موارد را بیماران دارای سل ریوی اسمیر مثبت تشکیل می دهند و در بین مبتلایان به سل بالغ بر 33 درصد را اتباع غیر ایرانی تشکیل میدهند.

دکتر زنگنه افزود: همسایگی استان ما با دو کشور افغانستان و پاکستان که در زمره 22 کشور پر خطر دنیا هستند، ضرورت توجه بیش از پیش ما را به این بیماری متذکر می کند.

وی با اشاره به این موضوع که تشخیص و درمان به موقع بیماری سل فعال و عفونت سل نهفته گام های حیاتی برای از بین بردن سل است، افزود: هر فرد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هشدار دانشگاه علوم پزشکی زاهدان نسبت به شیوع بیماری سل

هشدار دانشگاه علوم پزشکی زاهدان نسبت به شیوع بیماری سل