مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 3 مهر 1402 ساعت 08:302023-09-25اجتماعي

تحصیل بیش از 29 هزار تبعه افغان در مدارس استان سیستان وبلوچستان


مدیرکل آموزش وپرورش سیستان وبلوچستان گفت: همزمان با اول مهرماه و شروع سال تحصیلی جدید بیش از 29 هزار تبعه کشور همسایه افغانستان مقیم در استان سیستان وبلوچستان برسر کلاس های درس درمناطق 34 گانه اموزش وپرورش استان حاضر شدند.

- ایسنا/سیستان و بلوچستان مدیرکل آموزش وپرورش سیستان وبلوچستان گفت: همزمان با اول مهرماه و شروع سال تحصیلی جدید بیش از 29 هزار تبعه کشور همسایه افغانستان مقیم در استان سیستان وبلوچستان برسر کلاس های درس درمناطق 34 گانه اموزش وپرورش استان حاضر شدند.

حسین بروشکی در گفت وگو با ایسنا افزود: دانش آموزان تبعه افغان در طول سال تحصیلی همانند دانش آموزان ایرانی بصورت رایگان از امکانات تحصیلی و آموزشی بهره مند می شوند.

مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان همچنین در خصوص اعتبارات ساخت مدرسه در استان نیز گفت: در دو سال اخیر از محل اعتبارات دولتی، دو ردیف اعتباری برای ساخت مدرسه در استان اختصاص یافته است.

بروشکی افزود: هم اکنون 513 مدرسه در قالب 2 هزار و 131 کلاس درس در سیستان و بلوچستان در حال ساخت است.

وی با اشاره به رشد 100 درصدی مشارکت و آورده خیران در توسعه فضاهای آموزشی، ورزشی و تربیتی و تحقق موضوع مدرسه سازی و مدرسه یاری در دو سال اخیر نسبت به سال های گذشته گفت: در سال 1401 میزان مشارکت خیران در زمینه مدرسه سازی و


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تحصیل بیش از 29 هزار تبعه افغان در مدارس استان سیستان وبلوچستان

تحصیل بیش از 29 هزار تبعه افغان در مدارس استان سیستان وبلوچستان