مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 22 مهر 1402 ساعت 00:352023-10-13پزشكي

کشف راز دیگری از نقاشی مونالیزا توسط دانشمندان


کارمن بامباخ، متخصص هنر ایتالیا و متصدی موزه متروپولیتن نیویورک، این تحقیق را «بسیار هیجان انگیز» عنوان کرد و گفت: «یافتن پلومبوناکریت در مونالیزا نشان دهنده روحیه پیوسته آزمایش طلب لئوناردو به عنوان یک نقاش است.

- ویکتور گونزالس، نویسنده اصلی این مطالعه و شیمیدان در مرکز تحقیقات فرانسه، گفت: او کسی بود که عاشق آزمایش کردن بود و هر یک از نقاشی های او از نظر فنی کاملاً متفاوت است.

دکتر گونزالس که ترکیبات شیمیایی ده ها اثر از لئوناردو داوینچی، رامبراند و نقاشان دیگر را مطالعه کرده است، در این باره به خبرگزاری آسوشیتدپرس گفت: در این مورد جالب است که ببینیم در واقع تکنیک خاصی برای لایه رنگ پس زمینه مونالیزا وجود دارد.

به طور خاص، محققان در اولین لایه رنگ لئوناردو داوینچی، یک ترکیب شیمیایی نادر به نام پلومبوناکریت (Plumbonacrite) پیدا کردند.

به گفته آقای گونزالس، این کشف برای اولین بار آنچه را که مورخان هنر پیش از این فقط در حد فرضیه مطرح کرده بودند تایید کرده است؛ اینکه نقاش به احتمال زیاد از پودر اکسید سرب برای غلیظ شدن و کمک به خشک شدن رنگ خود استفاده کرده است.

کارمن بامباخ، متخصص هنر ایتالیا و متصدی موزه متروپولیتن نیویورک، این تحقیق را بسیار هیجان انگیز عنوان کرد و گفت: یافتن پلومبوناکریت در مونالیزا نشان دهنده روحیه پیو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کشف راز دیگری از نقاشی مونالیزا توسط دانشمندان

کشف راز دیگری از نقاشی مونالیزا توسط دانشمندان