مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 16 مهر 1402 ساعت 09:002023-10-08اقتصادي

سدهایی که تشنه تر از همیشه اند


مدیرعامل شرکت آب منطقه ای خراسان جنوبی گفت: در حال حاضر 92 درصد ظرفیت های سدهای خراسان جنوبی خالی بوده و تنها 8 درصد مخازن سدها آب ذخیره دارند.

- ایسنا/خراسان جنوبی مدیرعامل شرکت آب منطقه ای خراسان جنوبی گفت: در حال حاضر 92 درصد ظرفیت های سدهای خراسان جنوبی خالی بوده و تنها 8 درصد مخازن سدها آب ذخیره دارند.

خشکسالی پدیده ای خزنده و پیچیده است که ناشی از کمبود بارش و افزایش درجه حرارت بوده و برخلاف سایرحوادث، پیش بینی ابتدا، مدت و انتهای آن نیز دشوار است.

استان خراسان جنوبی از سال 1377 تاکنون باخشکسالی مواجه بوده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، سال هاست خشکسالی در این سرزمین جزء لاینفک اقلیم شده؛ به گونه ای که طروات محصولات کشاورزی را گرفته و کشاورزان را که سهم زیادی از جمعیت استان را دارند، زمین گیر کرده است.

انگار با هر دانه ای که می روید زمین خشک تر می شود و تنها کشاورز ناامیدی برداشت می کند.

اکنون خشکسالی اغلب شهرستان های استان را در پنجه خود گرفته و سدهای خراسان جنوبی را تشنه تر از همیشه کرده، سدهایی که قرار بود ذخیره آبی برای مواقع بحرانی باشند خود بحرانی تبدیل شده اند.

عباس سارانی در گفت وگو با ایسنا دار خصوص وضعیت ذخایر آبی استان با تاثیرپذیری از کاهش بارندگی و عدم وقوع رواناب، اظهار کرد: 88 درصد منایع آب زیرزمینی توسط بخش کشاورزی،


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سدهایی که تشنه تر از همیشه اند

سدهایی که تشنه تر از همیشه اند