مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 24 مهر 1402 ساعت 12:302023-10-16اجتماعي

موزه آثار تاریخی در جاجرم احداث می شود


به زودی در دل بافت تاریخی شهر جاجرم موزه آثار تاریخی احداث می شود.

- ابراهیم اخوان، رییس شورای اسلامی شهر جاجرم در گفت وگو با خبرنگار فارس در این شهرستان اظهار کرد: شهرستان جاجرم با غنای تاریخی بالغ بر 10 هزار سال و با وجود محوطه های تاریخی گوناگون نیازمند موزه ای استاندارد جهت نگهداری آثار و اشیاء تاریخی است که به زودی این موزه در جاجرم در دل بافت تاریخی احداث می شود.

وی گفت: با بررسی ها و پیگیری ها در این حوزه، زمین مناسب جهت ساخت موزه در دل بافت تاریخی معرفی شده که به این منظور زمین واقع در مجاورت نارین قلعه جاجرم جهت ساخت موزه معرفی و با نظر مثبت مدیرکل آموزش و پرورش استان زمین به صورت مشترک جهت احداث موزه و مدرسه ابتدایی در نظر گرفته شد.

رییس شورای اسلامی شهر جاجرم افزود: در انتهای جلسه مقرر شد کارشناسان اداره کل میراث فرهنگی هرچه سریعتر طرح توجیهی موزه جاجرم جهت طی مراحل بعدی اقدام نمایند.

اخوان تصریح کرد: شورای اسلامی شهر و شهرداری جاجرم در راستای حمایت از طرح های سرمایه گذاری در حوزه گردشگری و تاریخی اعلام آمادگی نمود.

وی ضمن درخواست تخصیص اعتبار از اداره کل میراث فرهنگی برای مرمت بناهای تاریخی شهرستان افزود: با توجه به وجودظرفیت های گردشگری در شهرستان جاجرم و وجود آثار تاریخی همچون مسجد جامع، تپه حیدران، نارین ق


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

موزه آثار تاریخی در جاجرم احداث می شود

موزه آثار تاریخی در جاجرم احداث می شود