مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 14 مهر 1402 ساعت 11:552023-10-06بين الملل

برگزاری رایزنی سیاسی بین مقامات قرقیزستان و ترکیه


در دیدار معاونان وزرای خارجه قرقیزستان و ترکیه بر گسترش همکاری های دوجانبه در زمینه های سیاسی سیاسی، تجاری و اقتصادی، نظامی-فنی تاکید شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار خبرگزاری فارس در بیشکک، رایزنی های سیاسی دوجانبه قرقیزستان و ترکیه در استانبول برگزار شد.

ریاست هیئت قرقیزستان را آی بیک مولدوگازیف معاون وزیر امور خارجه قرقیزستان و بوراک آکچاپار معاون وزیر امور خارجه ترکیه را بر عهده داشت.

در جریان رایزنی های سیاسی، طیف گسترده ای از ابعاد همکاری های دوجانبه در زمینه های سیاسی، تجاری و اقتصادی، نظامی-فنی، فرهنگی و بشردوستانه مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

بحث مفصلی در مورد موضوعات تعامل در سازمان های بین المللی و منطقه ای و همچنین هماهنگی اقدامات مشترک در پلتفرم های چندجانبه صورت گرفت.

طرفین همچنین برنامه رویدادهای آتی را بررسی و در مورد دیدارها و جلسات برنامه ریزی شده در سطوح عالی بحث و تبادل نظر کردند.

موضوعات توسعه و تعمیق روابط تجاری و اقتصادی دوجانبه، افزایش مبادلات تجاری متقابل بین کشورها از جمله از طریق ایجاد صندوق توسعه قرقیزستان-ترکیه (سرمایه گذاری) و همچنین مسائل جذب سرمایه گذاری ترکیه به این کشور و حل مسائل تجارت درباره فعالیت های شرکت های ترکیه در قرقیزستان به تفصیل بحث شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

برگزاری رایزنی سیاسی بین مقامات قرقیزستان و ترکیه

برگزاری رایزنی سیاسی بین مقامات قرقیزستان و ترکیه