مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 17 مهر 1402 ساعت 15:052023-10-09فرهنگي

بهره گیری مثبت شجریان از لهجه مشهدی در آواز الگوی مناسبی است


بوده اند هنرمندانی که در آثار خود از لهجه ها و گویش های مختلف استفاده کرده اند؛ از جمله شجریان که با اجرای 3 اثر با لهجه مشهدی در آواز خود ثابت کرده است که می توان بهره عاشقانه و اجتماعی از این لهجه برد.

- ایسنا/خراسان رضوی بوده اند هنرمندانی که در آثار خود از لهجه ها و گویش های مختلف استفاده کرده اند؛ از جمله شجریان که با اجرای 3 اثر با لهجه مشهدی در آواز خود ثابت کرده است که می توان بهره عاشقانه و اجتماعی از این لهجه برد.

هنرمندان در گذشته به صورت جدی از گویش مشهدی در هنر خود بهره می بردند و حتی مضامین عاشقانه و اجتماعی بسیاری را به واسطه این لهجه بیان می کردند که می توان به اشعار شاعران بزرگی چون ملک الشعرای بهار و عماد خراسانی اشاره کرد.

با توجه به اینکه امروز، 17 مهرماه سالروز درگذشت استاد محمدرضا شجریان به عنوان یکی از مشاهیر خراسان است، لازم است که بگوییم او نیز با نگاهی جدی به سمت اجرای لهجه مشهدی در آواز رفته و با جستجو در فضای مجازی می توان 3 ترانه از او با لهجه مشهدی یافت که یکی از آن ها تحت عنوان عشق پیری یا یرگه کار مو و تو دره بالا می گیره بین مردم مطرح است که شعر آن را عماد خراسانی سروده است اما شاعر دو اثر دیگر که فضایی اجتماعی دارند، مشخص نیست.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بهره گیری مثبت شجریان از لهجه مشهدی در آواز الگوی مناسبی است

بهره گیری مثبت شجریان از لهجه مشهدی در آواز الگوی مناسبی است