مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 8 مهر 1402 ساعت 13:502023-09-30پزشكي

تولید و صادرات 600 قلم دارو در آذربایجان شرقی


معاون غذا و داروی علوم پزشکی تبریز گفت: 600 قلم دارو در این سه کارخانه استان تولید می شود و به کشورهای مختلفی صادر خواهد شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از تبریز امروز اولین نشست همفکری راه اندازی کنسرسیوم دانشگاه های اوراسیا و پنجمین جایزه مصطفی و نهمین رویداد علم و فناوری با حضور نمایندگانی از کشورهای قزاقستان، ازبکستان، تاجیکستان، ترکیه به میزبانی علوم پزشکی تبریز برگزار شد.

  98 درصد داروهای کشور در خود کشور تولید می شود مسلم نجفی، معاون غذا و داروی علوم پزشکی تبریز در این جلسه با بیان اینکه 98 درصد داروهای مورد نیاز کشور در خود کشور تولید می شود، گفت: استان ما نیز یکی از قطب های تولید دارو بوده بطوریکه سه کارخانه تولید در آذربایجان شرقی فعالیت می کنند و یکی از کارخانه های استان 43 درصد سرم کشور را تولید می کند.

وی افزود: 600 قلم دارو در این سه کارخانه استان تولید می شود و به کشورهای مختلفی صادر می شود.

نجفی متذکر شد: استان آذربایجان شرقی بیش از 80 واحد تولید لوازم مصرفی و سرمایه‎ ای پزشکی را دارد؛ دانشکده داروسازی در استان ما بیش از 75 سال قدمت دارد و بیش از 600 دانشجو را در مقاطع مختلف تربیت کرده است.

    یونس فاتح، فرماندار تبریز نیز در این نشست با بیان اینکه این شهر اولین هاست، گفت: ما 700 سال قبل در این شهر جراحی انجام گرفته است


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تولید و صادرات 600 قلم دارو در آذربایجان شرقی

تولید و صادرات 600 قلم دارو در آذربایجان شرقی