مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 5 مهر 1402 ساعت 12:352023-09-27اقتصادي

روزگار خاکسترنشینی طلای سفید تمام می شود؟/ عزم دولت برای احیای پنبه در گلستان


بالابودن هزینه تولید، پایین بودن قیمت خرید، جایگزین کردن کشت های مقرون به صرفه و واردات بی رویه وش، توسعه کشت پنبه را در گلستان محدود کرده و از آن روزهای طلایی فقط نام و نشانی محو و کم رنگ باقی مانده است.

- ایسنا/گلستان بالابودن هزینه تولید، پایین بودن قیمت خرید، جایگزین کردن کشت های مقرون به صرفه و واردات بی رویه وش، توسعه کشت پنبه را در گلستان محدود کرده و از آن روزهای طلایی فقط نام و نشانی محو و کم رنگ باقی مانده است.

در گذشته نه چندان دور در بیش از 200 هزار هکتار از اراضی استان گلستان پنبه کشت می شد و به دلیل زمین های بزرگ کشت پنبه، استان گلستان به سرزمین طلایی سفید شهرت داشت اما امروزه بر اثر برخی بی تدبیری ها کشت پنبه به کمتر از چند هزار هکتار در استان گلستان کاهش پیدا کرده است.

واردات بی رویه منسوجات، عدم تناسب قیمت گذاری پنبه با سایر محصولات، افت کیفی بذور پنبه و کاهش تناژ در واحد سطح، آفت زدگی و کم رغبتی کارخانجات پنبه پاکنی به خرید محصول داخلی از جمله دلایلی بود که سبب شد کشت و یا به روایت دیگر صنعت پنبه گلستان زمین گیر شود.

قیمت پایین خرید تضمینی پنبه بزرگترین چالش پنبه کاران گلستانی هادی جرجانی یکی از کشارزان پیشرو استان گلستان در روستای سرخنکلاته گرگان است که موفق شده علاوه بر پنبه سفید، پنبه خودرنگ در رنگ های


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

روزگار خاکسترنشینی طلای سفید تمام می شود؟/ عزم دولت برای احیای پنبه در گلستان

روزگار خاکسترنشینی طلای سفید تمام می شود؟/ عزم دولت برای احیای پنبه در گلستان