مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 1 مهر 1402 ساعت 15:402023-09-23فرهنگي

عرضه نامه های صدام حسین و هاشمی رفسنجانی در نمایشگاه کتاب بغداد


کتاب مراسلات صدام حسین و رفسنجانی به ترجمه مازن الزیدی اثری است که در نمایشگاه کتاب بین المللی بغداد در غرفه انتشارات دارالکتب العلمیه عرضه می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار کتاب و ادبیات خبرگزاری فارس از نمایشگاه کتاب بین المللی بغداد، کتاب مراسلات صدام حسین و رفسنجانی به ترجمه مازن الزیدی اثری است که در نمایشگاه کتاب بین المللی بغداد در غرفه انتشارات دارالکتب العلمیه عرضه می شود.

در پشت این اثر برای معرفی اینطور آمده است: دارالکتب العلمیه با همکاری دارمعانی تصمیم گرفت ترجمه کتاب نامه های مبادله شده صدام حسین و رفسنجانی را که توسط نویسنده و روزنامه نگار عراقی مازن الزیدی انجام شده بود منتشر کند.

زیدی، اولین ترجمه عربی این اسناد تاریخی را به خوانندگان ارائه می کند.

الزیدی به ترجمه نامه ها بسنده نکرده، بلکه توضیحات و پاورقی هایی را به آن اضافه کرده که خواننده را از مشکل تحقیق رهایی می بخشد و داستان مکاتبات و پشت صحنه آن را که در کتاب آمده است، به آن افزوده است.

در خاطرات هاشمی رفسنجانی، رییس جمهور اسبق ایران، علاوه بر مطالبی که وی درباره آن دوران توسط وزیر امور خارجه سابق علی اکبر ولایتی نوشته شده است و ترجمه فعلی با تایید خانواده رفسنجانی انجام شده است، در چاپ عکس نامه های ارسالی صدام به همتای ایرانی خود برای اولین بار بی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عرضه نامه های صدام حسین و هاشمی رفسنجانی در نمایشگاه کتاب بغداد

عرضه نامه های صدام حسین و هاشمی رفسنجانی در نمایشگاه کتاب بغداد