مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 17 مهر 1402 ساعت 09:002023-10-09بين الملل

زلزله در هرات؛ روستاها زیر خاک و افزایش تلفات


خبرگزاری رویترز در تازه ترین گزارش خود به نقل از مقامات طالبان اعلام کرده است که شمار جان باختگان زلزله شدید روز شنبه در هرات (شمال غرب افغانستان) به 2445 تن رسیده و این آمار همچنان رو به افزایش است.

- خبرگزاری رویترز در تازه ترین گزارش خود به نقل از مقامات طالبان اعلام کرده است که شمار جان باختگان زلزله شدید روز شنبه در هرات (شمال غرب افغانستان) به 2445 تن رسیده و این آمار همچنان رو به افزایش است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، این درحالیست که شبکه بی بی سی اواخر روز یکشنبه گزارش سایت قطره و به نقل ازکرد که مقامات طالبان روز گذشته آمار 2000 فوتی را اصلاح و اعلام کردند که مجموع کشته ها و زخمی ها بیش از 2000 نفر شده است.

از سوی دیگر دفتر هماهنگ کننده کمک های بشردوستانه سازمان ملل متحد (اوچا) نیز روز گذشته اعلام کرد که آمار تلفات این زمین لرزه به 1023 کشته و 1663 زخمی رسیده است.

با این حال تاکنون آمار دقیقی از شمار کشته شدگان اعلام نشده و مردم محلی در بیش از 10 روستا در تلاش برای خارج کردن افراد از زیر آوار خانه هایی هستند که به طور کامل فروریخته اند.

کابینه طالبان همچنین در یک جلسه اضطراری کمیسیون ویژه ای برای هماهنگی کمک رسانی ادارات دولتی ایجاد کرده و بودجه 100 میلیون افغانی اختصاص داده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

زلزله در هرات؛ روستاها زیر خاک و افزایش تلفات

زلزله در هرات؛ روستاها زیر خاک و افزایش تلفات