مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 19 مهر 1402 ساعت 22:152023-10-11اقتصادي

جشنواره سیب در بروجرد برگزار شد+ فیلم


جشنواره سیب بروجرد فرصتی برای معرفی ظرفیت های کشاورزی و باغداری این شهرستان و معرفی آن به سایر نقاط است و می تواند با تشویق سرمایه گذارها، گامی موثر در جهت ایجاد کشاورزی اقتصاد محور در منطقه باشد.

-   رییس سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: 46 هزار هکتار باغ در لرستان داریم که 13 هزار هکتار آن در بروجرد است و سالانه 100 هزار تن انواع میوه از باغات بروجرد برداشت می شود.

سیدعماد شاهرخی افزود: شهرستان بروجرد با یک هزار و 900 هکتار باغ سیب رتبه اول لرستان در تولید سیب را دارد.

وی با اشاره به اینکه سالانه 48 هزار تن سیب در شهرستان بروجرد تولید می شود، اظهار داشت: سالانه 10 تا 15 درصد سیب تولیدی شهرستان بروجرد پرداختی است و برای مصرف و بهره وری این نوع سیب باید صنایع تبدیلی را تقویت کنیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری لرستان نیز در در گفت و گو با خبرنگار فارس گفت: یکی از راه های معرفی محصول سیب شهرستان بروجرد برگزاری جشنواره ها است.

سیروس ابراهیمی افزود: برای اقتصادی کردن محصول سیب شهرستان بروجرد با دادن آموزش های لازم به باغداران باید کیفیت و استاندارد آن را برای صادرات بالا ببریم.

وی اظهار داشت: برای اقتصادی کردن محصول سیب شهرستان بروجرد وجود صنایع تبدیلی و سردخانه ضروری است و درراین راستا به سرمایه گذاران تسهیلات لازم اعطا خوا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جشنواره سیب در بروجرد برگزار شد+ فیلم

جشنواره سیب در بروجرد برگزار شد+ فیلم