مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 28 مهر 1402 ساعت 14:452023-10-20بين الملل

آزمایش هسته ای آمریکا در نوادا


رسانه های آمریکایی گزارش دادند، این کشور ساعاتی بعد از آنکه روسیه طرح لغو معاهده ممنوعیت جامع آزمایشات هسته ای را به جریان انداخت یک آزمایش هسته ای را در صحرای نوادا اجرا کرده است.

- رسانه های آمریکایی گزارش دادند، این کشور ساعاتی بعد از آنکه روسیه طرح لغو معاهده ممنوعیت جامع آزمایشات هسته ای را به جریان انداخت یک آزمایش هسته ای را در صحرای نوادا اجرا کرده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، شبکه بلومبرگ گزارش کرد، ساعاتی بعد از آنکه روسیه فرآیند لغو پذیرش معاهده ممنوعیت آزمایش تسلیحات هسته ای را به جریان انداخت، آمریکا دست به آزمایش هسته ای با قدرت انفجاری بالا در سایت آزمایش هسته ای خود در نوادا زده است.

بلومبرگ نوشت که این رخداد به نگرانی ها درباره راه افتادن یک رقابت تسلیحاتی جدید بین قدرت های هسته ای اول جهان دامن زده است.

وزارت انرژی آمریکا که بر زرادخانه حاوی 5000 سلاح هسته ای این کشور نظارت دارد در بیانیه ای اعلام کرد، در این آزمایش انجام شده در روز چهارشنبه در جنوب نوادا، از مواد و رادیوایزوتوپهایی برای اعتبارسنجی الگوهای جدید انفجاری پیش بینی کننده استفاده کرده که می توانند به واشنگتن در شناسایی انفجارهای اتمی در کشورهای دیگر کمک کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آزمایش هسته ای آمریکا در نوادا

آزمایش هسته ای آمریکا در نوادا