مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 22 مهر 1402 ساعت 15:102023-10-14سياسي

حمایت ترکمنستان از اعلام «سمرقند» به عنوان پایتخت فرهنگی همسود در سال 2024


رییس جمهور ترکمنستان در نشست سران کشورهای مستقل مشترک المنافع در قرقیزستان از ایده اعلام سمرقند به عنوان پایتخت فرهنگی این اتحادیه در سال آینده میلادی، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، سردار بردی محمداف رییس جمهور ترکمنستان در نشست سران کشورهای همسود در بیشکک قرقیزستان شرکت و سخنرانی کرد.

وی ضمن سخنانی در این نشست گفت که ترکمنستان از ابتکار اعلام شهر باستانی سمرقند به عنوان پایتخت فرهنگی کشورهای مستقل مشترک المنافع در سال 2024 حمایت می کند.

بردی محمداف با تاکید همکاری نزدیک بشردوستانه بین مردم کشورهای همسود را یک عامل اتحاد خواند و گفت: رویدادهای فرهنگی در سمرقند به غنی سازی فرهنگ مردم و تقویت پیوندهای سنتی دوستی کمک خواهد کرد.

رییس جمهور ترکمنستان همچنین تعهد کشورش به توسعه تعاملات در داخل کشورهای مستقل مشترک المنافع و چشم انداز بزرگ همکاری آنها را تایید کرد.

بردی محمداف علاوه بر این در بخش دیگری این نشست، از کشورهای این اتحادیه برای مشارکت در اولین نشست شورای امنیتی و همکاری در آسیای مرکزی که قرار است سال آینده در عشق آباد برگزار شود، دعوت کرد.

وی خاطرنشان کرد: هدف از برگزاری این نشست توسعه رویکردها و راهکارهایی با هدف تقویت همکاری بین کشورهای آسیای مرکزی و همچنین کشورهای ذینفع، سازمان های بین المل


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حمایت ترکمنستان از اعلام «سمرقند» به عنوان پایتخت فرهنگی همسود در سال 2024

حمایت ترکمنستان از اعلام «سمرقند» به عنوان پایتخت فرهنگی همسود در سال 2024