مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 12 مهر 1402 ساعت 22:302023-10-04سياسي

هرگونه تغییرات ژئوپلتیک در قفقاز غیرقابل قبول است


رییس جمهور با تأکید بر لزوم احترام به تمامیت ارضی کشورهای منطقه، هرگونه تغییرات ژئوپلتیک در قفقاز را غیرقابل قبول و مضر برای منافع کشورهای این منطقه دانست.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، سید ابراهیم رییسی در دیدار آرمن گریگوریان دبیر شورای عالی امنیت ملی ارمنستان، روابط دو کشور را مبتنی بر پیوندهای تاریخی و برخوردار از امتیاز همسایگی و در حوزه های مختلف سازنده ارزیابی کرد.

رییس جمهور ضمن اعلام مخالفت با حضور و دخالت بیگانگان در منطقه قفقاز، بر موضع جمهوری اسلامی ایران مبنی بر حل مسائل جمهوری آذربایجان و ارمنستان از طریق گفت وگو تأکید کرد.

رییسی با تأکید بر لزوم احترام به تمامیت ارضی کشورهای منطقه، هرگونه تغییرات ژئوپلتیک در قفقاز را غیرقابل قبول و مضر برای منافع کشورهای این منطقه دانست و با تأکید بر ضرورت حفظ حقوق و امنیت ارامنه منطقه قره باغ، بر آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای همکاری در جهت برقراری و حفظ صلح، ثبات و امنیت منطقه قفقاز تأکید کرد.

آرمن گریگوریان دبیر شورای عالی امنیت ملی ارمنستان نیز در این دیدار پس از ارائه گزارشی از آخرین تحولات منطقه قفقاز به رییسی، با بیان اینکه کشورش برای روابط با جمهوری اسلامی ایران ارزش و جایگاه خاصی قائل است، از حمایت ایران از لزوم احترام به


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هرگونه تغییرات ژئوپلتیک در قفقاز غیرقابل قبول است

هرگونه تغییرات ژئوپلتیک در قفقاز غیرقابل قبول است