مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 8 مهر 1402 ساعت 09:202023-09-30اقتصادي

تولید بذر کنجد در بوشهر ساماندهی می شود


معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: با توجه به اینکه کنجد یکی از محصولات مهم و بومی این استان است، تولید بذر کنجد برای ارتقای سطح بهره وری ساماندهی می شود.

- ایسنا/بوشهر معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: با توجه به اینکه کنجد یکی از محصولات مهم و بومی این استان است، تولید بذر کنجد برای ارتقای سطح بهره وری ساماندهی می شود.

کبری توکلی روز شنبه در گفت وگو با خبرنگاران اظهارکرد: هرساله حدود پنج هزار هکتار از اراضی استان زیر کشت کنجد می رود برهمین اساس ضرورت دارد در طرح توسعه کشت این محصول به بذر به عنوان کلیدی ترین نهاده مورد نیاز توجه جدی شده و تولید آن دارای ساختار و هدفمند شود.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر یادآورشد: طی چندین جلسه استانی و ملی با مجری ملی طرح توسعه کشت دانه های روغنی و محققین مرتبط با موضوع مقرر شد تولید بذر کنجد از 2 جهت مورد توجه و پیگیری شود.

وی ادامه داد: در مرحله اول نماینده بخش خصوصی (شرکت زرین گستر بوشکان) متقبل شد که در کوتاه مدت با شناسایی مزارع مطلوب و بهره برداران پیشرو که رقم کنجد مورد کاشت آنها دشتستان 2 بوده است به انعقاد قرارداد خرید و نظارت بر مزارع جهت تولید بذر مرغوب برای سال زراعی 1403-1402 اقدام کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تولید بذر کنجد در بوشهر ساماندهی می شود

تولید بذر کنجد در بوشهر ساماندهی می شود