مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 20 مهر 1402 ساعت 08:562023-10-12اقتصادي

نتایج ملس اولین جشنواره ملی زرشک خراسان جنوبی


در حالی که هنوز زرشک کاران خراسان جنوبی در حال مزه کردن ترش و شیرین جشنواره اول ملی زرشک هستند تا 10 روز دیگر دومین جشنواره آغاز می شود.

- خبرگزاری فارس- خراسان جنوبی؛ سمیه محمدی، یگانه محصول جهانی که ناجی کشاورزی خراسان جنوبی در این بحران 22 ساله خشکسالی بوده محصول خاص و مزیت دار زرشک است.

خراسان جنوبی به واسطه این بیش از 90  زرشک جهان را تولید می کند پرچم دار تولید این محصول در ایران و جهان است اما با این که این محصول خاص در انحصار خراسان جنوبی ست اما آن چنان که باید و شاید به ایرانیان و جهانیان شناخته نشده و صنایع فرآوری این محصول  نیز در استان فراهم نیست به طوری که اغلب این محصول به صورت خام و فله ای صادر می شود و چندان ارزش افزوده ای برای بهره برداران این محصول ندارد.

برای شناساندن این محصول و فراهم شدن زمینه فرآوری آن سال گذشته 21 تا 27 مهرماه جشنواره ملی زرشک خراسان جنوبی به صورت همزمان در شهرستان های قاین، زبرکوه، بیرجند، درمیان و سربیشه به صورت همزمان برگزار شد.

امسال نیز قرار است دومین جشنواره ملی زرشک از 29 مهرماه تا 3 آبان ماه در خراسان جنوبی برگزار شود.

حالا که قرار است این جشنواره به زودی در خراسان جنوبی در پایتخت یاقوت های سرخ جهان برای دومین سال پیاپی برگزار شود ابتدا باید رفت سراغ متولیان امر و نتایج این جشنواره


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نتایج ملس اولین جشنواره ملی زرشک خراسان جنوبی

نتایج ملس اولین جشنواره ملی زرشک خراسان جنوبی