مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 30 مهر 1402 ساعت 19:352023-10-22اجتماعي

کشف 5 گور تاریخی در آمل


باستان شناسان از کشف 19 اثر تاریخی، از جمله 5 گور سنگی و نقوش دیواری از محوطه کافرکلی در آمل استان مازندران خبر دادند و بقایای یک قلعه و برج دیده بانی را شناسایی کردند.

- باستان شناسان از کشف 19 اثر تاریخی، از جمله 5 گور سنگی و نقوش دیواری از محوطه کافرکلی در آمل استان مازندران خبر دادند و بقایای یک قلعه و برج دیده بانی را شناسایی کردند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، دومین فصل بررسی و شناسایی فضاهای دست­کند شهرستان آمل که به نام کافرکلی شناخته می­ شوند با مجوز پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری انجام شد و باستان شناسان موفق به شناسایی و بررسی 19 اثر تاریخی شدند.

میثم فلاح که سرپرستی فصل دوم بررسی و شناسایی کافرکلی های شهرستان آمل را به عهده داشت، درباره آخرین یافته های باستان شناسی از این منطقه گفت: در این فصل از پژوهش میدانی، 19 اثر (به صورت مجموعه یا منفرد) شناسایی و بررسی شد.

از این تعداد، پنج گور سنگی بوده که روی سنگ­ های منفرد و حجیم کنده شده­ اند.

به گفته این باستان شناس، گورهای یافته شده از لحاظ ظاهری، تکنیک ساخت، فرم و پلان بسیار شبیه به نمونه­ های موجود در استان فارس و جنوب ایران از جمله گور سنگی اقلید فارس به نام حوض دختر گبر و گور سنگی تپه کوهسار اهواز است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کشف 5 گور تاریخی در آمل

کشف 5 گور تاریخی در آمل