مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 10 مهر 1402 ساعت 10:452023-10-02پزشكي

بایدها و نبایدهای تغذیه دانش آموزان


پزشک متخصص تغذیه و رژیم درمانی گفت: یکی از نکاتی که درخصوص تغذیه دانش آموزان باید مورد توجه قرار بگیرد کاهش مصرف مواد غذایی با ارزش غذایی پایین و تنقلاتی است که کالری، - سیاوش فاضلیان امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد گفت: دانش آموزان برای رشد و نمو و همچنین برای یادگیری و تقویت حافظه به مواد مغذی از جمله ریزمغذی ها و درشت مغذی ها نیاز دارند.

این پزشک متخصص تغذیه و رژیم درمانی ادامه داد: مصرف ریزمغذی ها یعنی انواع ویتامین ها و املاح مانند کلسیم، آهن، روی، منیزیم و .

برای بهبود رشد دانش آموزان و سلامت استخوان های آن ها ضروری است.

وی افزود: یکی از نکاتی که در خصوص تغذیه دانش آموزان باید مورد توجه قرار بگیرد کاهش مصرف مواد غذایی با ارزش غذایی پایین و تنقلاتی است که کالری، قند و نمک فراوان دارند برای مثال چیپس، پفک، کیک، کلوچه، بستنی ها و فست فودها کالری دریافتی فرد را بالا می برند در نتیجه دانش آموز مستعد ابتلا به چاقی خواهد شد.

فاضلیان با بیان اینکه در اثر مصرف مواد غذایی چرب و شیرین ممکن است فرد در آینده مستعد ابتلا به بیماری های مزمن مانند بیماری های قلبی و عروقی، کبد چرب، افزایش چربی خون و .

شود، عنوان کرد: در نتیجه توصیه می شود دانش آموزان از مصرف تنقلات ناسالم خودداری کرده و سعی کنند از مواد غذایی سالم اعم از م


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بایدها و نبایدهای تغذیه دانش آموزان

بایدها و نبایدهای تغذیه دانش آموزان