مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 6 مهر 1402 ساعت 11:052023-09-28اقتصادي

قیمت جدید برنج ایرانی در بازار؛ 6 مهر 1402


با کاهش قیمت برنج ایرانی، نرخ برنج خارجی نیز در بازار به تعادل رسیده و به نظر می رسد امسال اقشار مختلف جامعه بتوانند از این کالای اساسی بهره مند شوند.

- جی پلاس؛ روزنامه ایران نوشت: برنج یکی از مهم ترین غلات مصرفی جهان است که توسط میلیون ها نفر در سراسر جهان مصرف می شود و ایران نیز از این موضوع مستثنی نیست به طوری که این محصول یکی از کالاهای اساسی و مهم سبد خانوار ایرانی محسوب می شود و از دیرباز جایگاه ویژه ای داشته است.

طبق گزارش های موجود در حال حاضر 10 کشور چین، هند، اندونزی، بنگلادش، ویتنام، تایلند، میانمار، ژاپن، فیلیپین و برزیل بزرگترین تولیدکنندگان برنج جهان هستند که چین سالانه با بیش از 195 میلیون تن و برزیل با بیش از 12 میلیون تن اولین و دهمین تولیدکننده به شمار می روند.

این درحالی است که ایران رتبه 26 تولید برنج در جهان را در اختیار دارد.

هر چند سهم قابل توجهی از تولید جهان را در اختیار نداریم و برای تأمین نیاز داخلی نیازمند واردات برنج هستیم اما یکی از مرغوب ترین برنج های جهان را تولید می کنیم.

کیفیت برنج ایرانی یکی از مسائلی است که منجر به محبوبیت روزافزون برنج ایرانی در کشورهای خارجی شده از جمله برنج های محبوب و خوش عطر ایرانی می توان به برنج هاشمی و برنج طارم اشاره کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

قیمت جدید برنج ایرانی در بازار؛ 6 مهر 1402

قیمت جدید برنج ایرانی در بازار؛ 6 مهر 1402