مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 1 مهر 1402 ساعت 07:202023-09-23سياسي

چرا نشست تاریخی ایران، عراق و شش کشور شورای همکاری خلیج فارس در نیویورک لغو شد؟


گزارش ها حاکی است که قرار بود در نیویورک، نشست مشترکی میان وزرای خارجه کشور های شورای همکاری خلیج فارس و ایران و عراق در قالب فرمت 2+6 برگزار شود، - بین الملل تابناک: هفتاد و هشتمین مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک فرصت مناسبی بود تا کشورهای مختلف با توجه به منافع و اهداف سیاست خارجی خود، رایزنی هایی با یکدیگر برای گسترش روابط دو جانبه و کاهش اختلافات و تعارضات داشته باشند.

در این میان، جمهوری اسلامی ایران نیز که هیاتی به ریاست سید ابراهیم رییسی رییس جمهور کشورمان به نیویورک اعزام کرد، رایزنی های زیادی با مقامات کشور های مختلف انجام داد.

وزیر امور خارجه کشورمان نیز دیدار و رایزنی های متعددی با همتایان خود از سایر کشور ها داشت.

آنچه در این میان قابل توجه بود، رایزنی های گسترده با مقامات کشور های عربی به ویژه وزرای خارجه عربستان، امارات، بحرین و قطر، مصر و عراق بود.

گزارش ها حاکی است که قرار بود در نیویورک، نشست مشترکی میان وزرای خارجه کشور های شورای همکاری خلیج فارس و ایران و عراق در قالب فرمت 2+6 برگزار شود، ولی به دلیل برخی اختلافات لغو شد؛ اما علت لغو این نشست تاریخی و مهم چه بود؟ تارنمای امواج مدیا در این باره نوشت: برنامه نشست تاریخی در نیویورک با حضور وزرای خارجه کشور های عربی خلیج فارس، ایران و عراق در آخرین ل


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چرا نشست تاریخی ایران، عراق و شش کشور شورای همکاری خلیج فارس در نیویورک لغو شد؟

چرا نشست تاریخی ایران، عراق و شش کشور شورای همکاری خلیج فارس در نیویورک لغو شد؟