مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 30 مهر 1402 ساعت 11:202023-10-22بين الملل

جنگ غزه و فرصت پیش روی چین و روسیه / آمریکا مستاصل از حل بحران است


به نظر میرسد این جنگ غیر قابل پیش بینی در خاورمیانه، بر رقابت های ژئوپلیتیکی منطقه ای و جهانی بیفزاید و چین و روسیه هم تلاش کنند از این درگیری بهره لازم را در جهت منافع خود ببرند.

- عبدالرضا فرجی راد، کارشناس مسائل ژئوپلیتیک و سفیر پیشین ایران در نروژ و مجارستان در یادداشتی برای جماران نوشت: با اینکه طرف های غربی، چه اروپا و چه آمریکا، تلاش می کنند ایران را از دخالت مستقیم در حمله حماس و جهاد اسلامی به اسراییل مبرا بدانند - که این حرکت نیز دلایل خاص خود را دارد- اما از سوی دیگر بعضی عوامل و رسانه های غرب، روسیه را بی نقش در این رخداد مهم نمی دانند.

بنظر می رسد بار اول ولودیمیر زلنسکی، رییس جمهور اوکراین بود که گروه واگنر را متهم کرد نیروهای مقاومت را برای این حمله آموزش داده که چگونه بتوانند این حمله را طراحی کنند.

او دلیلی را که برای این ادعای خود مطرح می کند، رفت و آمد مقامات حماس به مسکو در یکی دو سال اخیر و به ویژه پس از جنگ اوکراین عنوان می کند.

نکته جدیدی که اخیرا مطرح شده، استفاده گروه حماس از سلاح های غربی است که ادعا می شود روسیه از انبار سلاح های غنیمتی خود در جنگ اوکراین به گروههای در حال جنگ در غزه تحویل داده است و در مقابل، ولادیمیر پوتین، رییس جمهور روسیه در مصاحبه ای سیستم فاسد در بخش نظامی اوکراین را عامل این


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جنگ غزه و فرصت پیش روی چین و روسیه / آمریکا مستاصل از حل بحران است

جنگ غزه و فرصت پیش روی چین و روسیه / آمریکا مستاصل از حل بحران است