مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 6 مهر 1402 ساعت 09:452023-09-28دانش

اصلاح قانون جدید به کنکور 1403 نمی رسد


رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره به رد مصوبه مربوط به تغییر شیوه برگزاری کنکور از سوی شورای نگهبان، گفت: هر گونه اصلاحی درباره قانون سنجش و پذیرش به کنکور سال 1403 نمی رسد.

- علیرضا منادی سفیدان در گفتگو با خبرنگار مهر، در واکنش به اظهارات اخیر رییس سازمان سنجش مبنی بر اینکه با رد مصوبه اصلاح تبصره 5 ماده 5 قانون سنجش و پذیرش در دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی کشور در شورای نگهبان، آزمون سراسری سال 1403 بر اساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار می شود، گفت: طبق قانون، یک سال قبل از برگزاری کنکور سراسری باید تکلیف متقاضیان مشخص باشد و آنان باید بدانند که شیوه برگزاری آزمون چگونه است.

بر این اساس رییس سازمان سنجش این مطلب را بیان کرد تا داوطلبان تکلیف خود را بدانند.

وی ادامه داد: از آنجایی که داوطلبان کنکور سراسری سال 1403 باید زودتر بدانند که شیوه برگزاری کنکور در سال آینده چگونه است، بعد از رد مصوبه مجلس شورای اسلامی، شیوه برگزاری کنکور سال آینده اعلام شد تا متقاضیان تکلیف خود را بدانند و سردرگم نباشند.

رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا امکان اصلاح این مصوبه از سوی مجلس شورای اسلامی در زمان مقتضی وجود نداشت تا این مصوبه به کنکور سال آینده برسد، تصریح کرد: این مصوبه ب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اصلاح قانون جدید به کنکور 1403 نمی رسد

اصلاح قانون جدید به کنکور 1403 نمی رسد