مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 4 مهر 1402 ساعت 10:302023-09-26اقتصادي

تصمیم شهرک نشینان تازه ساز برای بافت فرسوده!


رییس شورای شهر سمنان از افزایش ناصواب بافت تاریخی این شهر و بیش از 9 برابر شدن آن به یکباره در طرح جامع به عنوان یک معضل جدی برای توسعه شهر سمنان نام برد.

- مهدی خراسانیان 4مهرماه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: کل بافت تاریخی شهر سمنان 43 هکتار بوده اما به یک باره در طرح جامع همه بافت های فرسوده شهر نیز بافت تاریخی در نظر گرفته شده و مساحت بافت تاریخی سمنان در طرح جامع به 380 هکتار افزایش می یابد و همین امروز به مانعی برای توسعه بخشی از مرکز استان تبدیل شده است.

وی با بیان اینکه در طرح جامع ابلاغی سال 94 کل بافت تاریخی شهر جدای از اماکن تاریخی پراکنده در شهر 43 هکتار بوده که محدود به حرم مطهر امامزاده یحیی(ع) و مناطق پیرامونی آن بوده ادامه داد: متاسفانه در طرح جامع بعدی در شورای دوره چهارم ، بافت تاریخی 380 هکتار شده و ابلاغ می شود.

رییس شورای شهر سمنان با بیان اینکه تقریبا همه بافت فرسوده شهر نیز در این دوره بافت تاریخی در نظر گرفته می شود گفت: براساس قانون برای هر نوع ساخت و ساز در بافت تاریخی باید استعلام های لازم اخذ و هر نوع ساخت و ساز و توسعه شهری منوط به قوانین خاص می شود.

وی با بیان اینکه دولت در این چند سال تسهیلات بسیار خوبی برای بافت های فرسوده در نظر گرفته تصریح کرد: ارتقا بافت های فرسوده به بافت تاریخی در سمنان سبب شده که شهرو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تصمیم شهرک نشینان تازه ساز برای بافت فرسوده!

تصمیم شهرک نشینان تازه ساز برای بافت فرسوده!