مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 30 مهر 1402 ساعت 15:202023-10-22سياسي

بافت تاریخی شیراز بیش از پیش حفاظت می شود


مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع و گردشگری فارس با اشاره به اهمیت حفظ آثار و بناهای تاریخی گفت: حفاظت از آثار، بناها و بافت های تاریخی و فرهنگی، متحول شدن اقتصاد جامعه را در پی دارد.

- ایسنا/فارس مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع و گردشگری فارس با اشاره به اهمیت حفظ آثار و بناهای تاریخی گفت: حفاظت از آثار، بناها و بافت های تاریخی و فرهنگی، متحول شدن اقتصاد جامعه را در پی دارد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، سید مؤید محسن نژاد امروز، 30 مهرماه در دیدار با هیئت رییسه یکی از مؤسسات آموزش عالی استان فارس گفت: یکی از رسالت های مهم میراث فرهنگی، حفاظت و صیانت از داشته ها، آثار و بناهای تاریخی ـ فرهنگی است.

وی افزود: در همین راستا و برای حفظ و نگهداری بناهای ارزشمند و عناصر موجود در بافت تاریخی شیراز خوشبختانه در سال جاری باهمت وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کشور و تلاش این اداره کل و مجموعه استان، ثبت بافت تاریخی شیراز در فهرست آثار ملی ایران انجام شد که با دست یافتن به این موفقیت بزرگ این بافت ارزشمند تاریخی ایران وجهان بیش از پیش حفاظت و نگهداری می شود.

مدیرکل میراث فرهنگی فارس ادامه داد: به دلیل نبود فرهنگ سازی مناسب، این طور تصور می شود که ثبت آثار تاریخی یک عامل بازدارنده برای توسعه و بهسازی محسوب می شود، اما فرهنگ سازی و آشنا سازی عموم با م


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بافت تاریخی شیراز بیش از پیش حفاظت می شود

بافت تاریخی شیراز بیش از پیش حفاظت می شود