مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 25 مهر 1402 ساعت 07:152023-10-17بين الملل

چرا عملیات «عاشورا» اجرا شد؟


غروب روز 25مهرماه سال1363، نیروها به طرف اهداف خود حرکت کردند.

درگیری با دشمن با رمز «یا اباعبدالله الحسین (ع) » حدود ساعت سی دقیقه بامداد در محور میانی (فصیل) آغاز شد و رزمندگان پس از چندین ساعت نبرد موفق شدند در ساعت حدود 9 صبح ارتفاعات فصیل را تصرف و سپس پاکسازی کنند.

- غروب روز 25مهرماه سال1363، نیروها به طرف اهداف خود حرکت کردند.

درگیری با دشمن با رمز یا اباعبدالله الحسین (ع) حدود ساعت سی دقیقه بامداد در محور میانی (فصیل) آغاز شد و رزمندگان پس از چندین ساعت نبرد موفق شدند در ساعت حدود 9 صبح ارتفاعات فصیل را تصرف و سپس پاکسازی کنند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، چهار ماه بعد یعنی روز 19 دی ماه سال1359، طی عملیات ضربت ذوالفقار ، اگر چه دشمن از ارتفاعات میمک عقب رانده شد، اما شمال و غرب این منطقه همچنان تحت اشغال او بود.

این وضعیت ادامه داشت تا این که عملیات عاشورا به منظور آزادسازی ارتفاعات شمال میمک و نیز دامنه غربی آن طراحی و به اجرا درآمد.

انهدام بخشی از قوای دشمن، تحمیل پدافند در دشت به دشمن، ایجاد تسهیلات در رفت و آمد از جنوب به غرب و بالعکس و نیز ارتباط و اتصال جبهه های جناحین میمک، آزادسازی قسمتی از اراضی اشغالی، تامین منطقه میمک با تسخیر و تصرف ارتفاعات مهم منطقه مانند گرگنی ، فصیل و فرورفتگی میمک از جمله اهدافی هستند که موجب طرح ریزی این


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چرا عملیات «عاشورا» اجرا شد؟

چرا عملیات «عاشورا» اجرا شد؟