مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 3 مهر 1402 ساعت 11:202023-09-25بين الملل

حضور بشار اسد در چین؛ آغاز فصل تازه ای از نقش آفرینی پکن در سوریه


سفر بشار اسد به چین و امضای سند همکاری راهبردی در دیدار با شی جین پینگ، نشان از عزم پکن برای نقش آفرینی متفاوت از گذشته در صحنه سوریه دارد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، بشار اسد رییس جمهور سوریه روز پنج شنبه (30 شهریور) پس از 19 سال وارد چین شد و با حضور در شهر هانگژو در حاشیه بازی های آسیایی با شی جین پینگ دیدار کرد؛ سفر و دیداری که آغاز مرحله ای مهم و به تأکید طرفین سرنوشت ساز در روابط دو کشور قلمداد می شود.

این سفر در شرایطی انجام شد که سوریه جایگاه با ثبات تری از لحاظ سیاسی و امنیتی در داخل و از لحاظ سیاسی در منطقه دارد و دمشق اردیبهشت ماه گذشته پس از 12 سال به اتحادیه عرب بازگشت و اکنون تلاش دارد با تقویت رابطه خود با پکن، وضعیت اقتصادی و سیاسی و سرزمینی خود را بهبود ببخشد؛ همزمان رقابت ژئوپلتیکی میان چین و آمریکا نیز تشدید شده و به نظر می رسد که چین، سوریه را عرصه دیگری برای رقابت با آمریکا می داند.

در دیدار میان بشار اسد و شی جین پینگ، طرفین سند توافق شراکت راهبردی میان دو کشور را امضا کردند.

به گفته تلویزیون رسمی سوریه، دو رییس جمهور همچنین سه سند همکاری امضا کردند؛ سند اول شامل همکاری اقتصادی میان دو کشور، سند دوم یادداشت تفاهم در حوزه تبادل تجربیات و همکاری برای توسعه اقتصادی و سند سوم، یادداشت تفاهم درباره


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حضور بشار اسد در چین؛ آغاز فصل تازه ای از نقش آفرینی پکن در سوریه

حضور بشار اسد در چین؛ آغاز فصل تازه ای از نقش آفرینی پکن در سوریه