مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 20 مهر 1402 ساعت 15:552023-10-12اجتماعي

کشف 3 نوزاد سنجاب ایرانی در یک واحد صنعتی


رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان مبارکه گفت: سه نوزاد سنجاب ایرانی مکشوفه که از جوندگان زیستگاه های زاگرسی هستند به مرکز بازپروری و تیمار حیات وحش استان اصفهان در پارک ملی و پناهگاه حیات وحش کلاه قاضی، - مهدی انصاری، رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان مبارکه در گفت وگو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار داشت: حسب گزارش دریافتی مردمی در تاریخ 16 مهرماه 1402، مبنی بر وجود چند سنجاب نابالغ در یکی از واحدهای صنعتی تولید کننده پالت های چوبی در شهرستان مبارکه، بلافاصله محیط بانان این اداره به محل مذکور مراجعه کردند.

وی افزود: با همکاری کارکنان آن واحد صنعتی، نسبت به زنده گیری سه نوزاد سنجاب ایرانی متعلق به استان های غربی کشور که داخل شکاف تنه یک اصله درخت صنوبر آشیانه داشتند، اقدام کرده و بلافاصله سنجاب های مکشوفه برای تیمار و نگهداری موقت به مرکز بازپروری و تیمار حیات وحش پارک ملی و پناهگاه حیات وحش کلاه قاضی تحویل داده شدند.

انصاری گفت: در حال حاضر با توجه به زحمات دامپزشک مرکز بازپروری و تغذیه مناسب، سنجاب ها از نظر سلامت عمومی و چابکی وضعیت مطلوبی دارند و در زمان موعد به زیستگاه طبیعی خود منتقل و رهاسازی خواهند شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازفارس، سنجاب ایرانی یکی از گونه های زیستی ارزشمند ارتفاعات زاگرس بوده که دارای جایگاه و نقش اکولوژی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کشف 3 نوزاد سنجاب ایرانی در یک واحد صنعتی

کشف 3 نوزاد سنجاب ایرانی در یک واحد صنعتی